loading...
ضد فراماسونری
آخرین ارسال های انجمن
admin بازدید : 346 دوشنبه 23 مرداد 1391 نظرات (0)

 

بسم الله الرحمن الرحیم
 


مفضل از امام صادق علیه السلام می پرسد: چرا خداوند ، شراب را حرام كرده است ؟
فرمود: چون شراب معتاد به آن را ، به ارتعاش مبتلا می سازد. روشنی و بینش را از او می گیرد، شرف و غیرت و جوانمردی اش را زایل می كند و او را به گناهكاری و به كشتن بیگناهان و ارتكاب زنا، دلیر می سازد... بر میگسار ، جز بدی و پلیدی ، چیزی افزوده نمی شود...(3)
مردی كه به خدا ایمان نداشت از امام (ع) پرسید: چرا خدا شراب را حرام كرده است ؟
فرمود: چون سرچشمه و ریشه ی همه پلیدی ها و فتنه هاست : ساعتی بر میخوارگان می گذرد كه زمام عقل از كف می دهند، خدا را نمی شناسند .... پیرو شیطان می گردند، چون سررشته خود را در كف او نهاده اند هر چه او فرمان می دهد می كنند هر چند بگویند به بت سجده كنید.(4)

بررسی اجمالی برخی از زیانهای الكلسیم
زیان های فكری و روانی
پرفسور باروك روانپزشك فرانسوی می گوید: 
«منحنی افزایش بیماریهای روانی مطابق با منحنی افزایش الكلیسم است ، عدم امكان به دست آوردن الكل به هنگام جنگ ، یكی از علل كاهش بستری شدگان آن زمان بود. »(5)
دبیر كل كمیته ی مبارزه با الكل در بیست و چهارمین كنگره ی بین المللی مبارزه با الكل درباره ی تأثیر آن برروان و خرد چنین گفت: 
«بیماری هشتاد درصد از دیوانگان و چهل از بیماران آمیزشی ، در نتیجه استعمال مشروبات الكلی، بوده است. طبق تحقیق دانشمندان انگلیسی ،‌ثابت شده است كه نود و پنج درصد از دیوانگان ، براثر استعمال مواد الكلی دیوانه شده اند »(6) 
«شدت رابطه ی جنون و الكل، از مطالعات روانی و آمار مبتلایان ... به خوبی آشكار می گردد تا جائیكه دكتر پاركر آمریكائی ، نیمی از حوادث جنون و روانپریشانی ها را به الكل نسبت می دهد و معتقد است كه در كشورهای بزرگ تعداد میخانه ها با شماره ی دیوانگان ، تناسب مستقیم دارد. بنابراین نخستین ضایعه الكل از نظر روانی، همین زوال خرد و ادارك است .»(7)
اسلام با توجه كامل هبه این زیانهاست كه چنین جدی و با قاطعیت با الكلیسم مبارزه می كند و حرامت آن را اعلام می دارد. 
تأثیر الكل بر نسل :
تأثیر الكل چندان زیاد است كه تا هفت نسل از زیانهای آن در امان نیستند . اگر نطفه ی یك الكلی را در حال انعقاد جنین ، در رحم ، زیر میكروسكوپ بگذاریم می توانیم ببینیم كه براثر تحریك الكل، دچار تشنج شده است و به جای حركت عادی ، تند و سریع می چرخد ! 
الكل همانگونه كه بر مغز مادر اثر دارد، بر جنین هم اثر می گذارد، تأثیر زیانبار آن بر (ژنهای جنینی) به قدری است كه باید از زبان آمار شنید :
تنها یك درصد اطفال معتادان به الكل ، كاملاً تندرست و نود درصد دیگر، به انواع بیماریهای جسمی و روانی گرفتار بوده اند. 
طبق آماری كه از بررسی وضع 353 كودكی كه در خانواده های الكلی پدید آمده اند، 142 نفر بیمار و ولگرد و مستند و 74 نفر علیل و ناتوان و 76 نفر تبهكار و 61 زن رقاصه بوده اند! (8)
زنان آبستن باید بدانند كه علاوه بر زیانهایی كه خود از مصرف الكل خواهند برد ، كودكی كه در شكم دارند نیز در امان نمی ماند. حتی بچه ها را نباید به دایه ی الكلی سپرد زیرا شیری كه به او می دهد الكل دارد!
الكل اثر مستقیم و مطلوب براعضای تناسلی دارد و از این راه سلامتی نسلهای آینده را تهدید می كند كه ذكر یك رقم در زیر ،‌نمونه ای از این زیان است:
طبق یك آماری در سال 1961 تعداد 25000 كودك ناقص الخلقه در آمریكا تولد شده اند.(9)
علاوه بر تأثیر مستقیم الكل، باید زیانهای روحی پرورش یافتن كودك در محیط ناسالم یك خانواده ی الكلی را نیز ، از نظر دور نداشت.(10) 
زیانهای جسمی:
به گواهی دانش گسترده امروزه الكل بر همه بدن به ویژه دستگاه گوارش ، زیان می رساند:
فشار خود را بالا می برد، ضربان قلب زیاد و تنفس را مشكل می كند . موجب بروز «گاستریت» كه سبب خونریزی شدید معده است، می گردد و هم باعث به وجود آمدن «سیروز » یا تشمع كبدی كه خطر مرگ را به همراه دارد، می گردد.(11)
الكل با بروز سل ارتباط زیادی دارد: آمار تلفات بیمارستان «كوت شیكاگو ، نشان می دهد كه از 3422 نفری كه به علت بیماری سل مرده اند ، 49% شرابخوار افراطی و 34 % معتاد به الكل بوده اند . »(12)
كمپانی های بیمه عمر می گویند كه با تجربه دریافته ایم كه عمر معتادان به الكل 25 تا 35 سال كمتر است . تنها در ایران ، گذشته از دهها هزار موارد بیماری ناشی از میخوارگی ، هر ساله 1300 نفر بر اثر استعمال الكل می میرند. 
طبق آمارهای اخیر نشریه فرانسوی (آ، وتر، سانته) الكل در فرانسه در هر 26 دقیقه یك نفر را می كشد و در سال 1962، 14194 نفر، تنها به جهت تشمع كبدی (سیروز) ، كه بیماری مبتلایان به الكل است، مرده اند. به این ارقام میتوان مرگهایی را كه به ظاهر عنوان های دیگری دارند، اما در واقع علت اصلی وقوعشان الكل است، افزود؛ مثلاً :
80 درصد سرطان های مسری
75 درصد حوادث رانندگی
3 درصد حوادث كار برا ثر مصرف الكل پیش آمده اند. 
مجله علمی «نظام پزشكی» می نویسد:
«امروزه معلوم شده است كه الكل یك محرك مركزی مغزی نیست بلكه تضعیف كننده ی (دپرسور)آنست و حتی با مقدار متوسط موجب تخریب كفایت عمل شعوری می شود.» الكلیسم مزمن باعث كار دیوپاتی الكلیك می گردد كه یك نارسایی قلبی است و بیماران الكلی به تدریج بدان دچار می شوند، فشار وریدی گردن بالا می رود، كبد بزرگ می شود و كم كم آسیت و در پی آن خیز پاها بروز می كند، گاهی علت بروز این عارضه نقص متابولیسم و در واقع یك سوء تغذیه است كه غالب بیماران الكلی بدان دچارند. 
میگساری،‌ مولد جنایات:
پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود:
یكی از پادشاهان بنی اسرائیل، مردی را ناگزیر كرد كه به انتخاب و اختیار خویش باید یكی از این اعمال: شراب خواری، قتل، زنا، خوردن گوشت خوك را انجام دهد و گرنه او را خواهد كشت . 
آن مرد شراب خوارگی را برگزید و چون مست شد، همه كارهای دیگر را نیز انجام داد.(13)
آری، دانش جرم شناسی نیز با اتكاء به آماری هولناك الكل را ریشه بسیاری از جنایات و آن را یك بلای بزرگ به ویژه در جوامع صنعتی و پیشرفته ، می داند. 
دانشمندی به نام هیوگور Heuger در یك سخنرانی (به مناسب سالگرد تأسیس مجله ی علوم در 1956) آماری از جرائم مختلف ناشی از الكلیسم در فرانسه را به شرح زیر برشمرده است : 
20 درصد از جرائم سرقت
30 درصد از جرائم ضد اخلاقی عمومی
60 درصد از قتل های عمد
80 درصد از آتش سوزی های عمدی
20 درصد از سوء قصدها
و سرانجام 75 درصد از نزاع های توأم با ضرب و جرح: ناشی از الكل و در حالت مستی بوده است.(14) 
امام صادق علیه السلام ، با توجه به همه زیانهای خانمانسوز الكل می فرماید :
خداوند برهمه ی گناهان و كارهای زشت و پلید قفلی گزارده كه كلید آن میگساری است.(15)
اِنَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ جَعَلَ لِلشّر اَقْفالا وَ جَعَلَ مَفاتیحَ تِلْكَ الافعالِ الشَّرابَ.
زیانهای اقتصادی و مالی:
می خوارگی ، ضربه سنگینی بر پیكر اقتصادی ملت ها وارد می آورد زیرا پولی كه خانواده های الكلی برای آن می پردازند، اگر فراهم آید رقم بزرگی خواهد شد كه با آن بسیاری از مشكلات مالی خانواده ها حل می شود، دست كم هزینه های تحصیلی فرزندان خانواده های متوسط فراهم می گردد. 
مجله سویسی «گازت دلوازن» درشماره فوریه 1960 می نویسد:
«مردم آمریكا در ربع آخر قرن اخیر ، بیش از دو برابر مبلغی كه برای مؤسسات فرهنگی خود خرج می كنند ، صرف مشروبات الكلی كرده اند، و هزینه های مؤسسات فرهنگی آنان 181900000000 دلار بوده است!»
متأسفانه حتی دولتها به طمع مالیاتی الكل، در توسعه ی مصرف آن می كوشند و دیگر به بودجه های سنگین كه در ترمیم مفاسد و ضایعات آن ، صرف می شود ، توجهی نمی كنند!
هر سال در انگلستان معادل 250 میلیون دلار تنها از طریق غیبت کارگران الکلی از کار ، به اقتصاد این کشور لطمه وارد می آید زیرا 250 هزار نفر ، نخستین روز پس از تعطیل هفتگی ، به علت سستی نمی توانند سر کار خود حاضر شوند .
در 1955 درآمد دولت فرانسه از مالیات ، فروش ، گمرک و باند مشروبات الکلی ، 62 میلیارد فرانک « قدیم » و در همان سال به علت آزادی شرابخواری ، هزینه و زیان وارده بر دولت و ملت ، از این رهگذر ، جمعاً 1125 میلیارد فرانک قدیم بوده است !(16) 
این نمونه ای است از زیان اقتصادی که به دولت و ملت وارد می آید : و این به جزء زیانهای بسیار دیگری است که از این رهگذر به هم می رسد نظیر هزینه های سنگین زندانها ، بیمارستانها ، تیمارستانها و ...
هیچ جامعه ای که آتش الکل به خرمن هستی آن گرفته است از چنین زیانهایی در امان نیست و اینک شکوه کلام خداوند را در مورد شراب ( و قمار ) چشمگیرتر می بینیم که منافع مادی آنها را در برابر زیانهای مادی و معنوی که به بار می آورند ، ناچیز شمرده و امر به پرهیز کامل از آن ها فرموده است :
یَسئَلونَکَ عَنِ الخَمرِ وَ المَیسِرِ قُل فیهِما اِثمٌ کَبیرٌ وَ مَنافِعُ لِلنّاسِ وَ اِثمُهُما اَکبَرُ مِن نَفعِهِما ...(17) 
برخی می پرسند که بدن ما نیاز به الکل دارد و روزانه مقداری الکل برای آن ضروری است ، پس چرا حرام باشد ؟ می گوییم : نیازمندیهای بدن ، از طریق طبیعی با مصرف غذاها تأمین می گردد بدین معنی که اندام داخلی ، چون آزمایشگاهی منظم ، نیازمندیهای بدن ( از قبیل آهن ، مس و ... ) را ، خود با تجزیه و تحلیل موادی که در غذاها وجود دارد ، به دست می آورد و به نقاط مورد لزوم می فرستد : آیا هیچ عاقلی به حکم نیازی که بدن به آهن یا آهک ، دارد ، براده ی آهن می خورد ؟! یا کاسه ی آب آهک سر می کشد ؟ به همین قیاس ، نیاز به الکل نیز ، به طور طبیعی در بدن برآورده می شود و هیچ خردمندی نباید به بهانه ی این نیاز ، شراب بنوشد چرا که همچنان که سر کشیدن آب آهک ، زیان های مرگبار به همراه دارد ، نوشیدن الکل نیز ، سخت مضر و مرگبار است .
مگر میلیونها انسان که در عمر خویش لب به مشروبات الکلی نمی زنند ، نیاز به الکل ندارند .اگر این نیاز چندان زیاد است که باید از خارج تأمین گردد : پس چرا اینان ، بی آنکه در عمر خود لب به آن بزنند زنده ماندند و بلکه بسیار سالمتر از کسانی هستند که مشروب می نوشند ؟! و از آنان بیشتر عمر می کنند ؟! 
این بهانه ها توجیه شخصیت های پوشالی افراد کم اراده و بی ایمان است و هرگز مجوز نوشیدن الکل هر چند هم که کم باشد نباید داده شود زیرا طبع افزون طلب انسان ، چون سد شکسته شود ، به کم بسنده نمی کند و همین که جرعه ای در کشیدن کار را به جایی خواهد رسانید که فریاد برآورد .
امام صادق علیه السلام از قول رسول خدا فرموده است :
« هر مست کننده ای حرام است .» 
کسی پرسید : حتی یک جرعه ؟
فرمود : آری ، حتی یک جرعه از آن نیز حرام است .(18) 
و باز پیامبر ( ص ) فرمود : خداوند ، شراب را چه کم و چه زیاد حرام فرموده است همچنان که مردار و خون و گوشت خوک را ...(19)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
لینک باکس

درباره ما
Profile Pic
ANTi13.rozfa.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 190
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 696
  • بازدید ماه : 1,888
  • بازدید سال : 9,655
  • بازدید کلی : 76,088
  • کدهای اختصاصی

    Up Page
    ابزار و قالب وبلاگبیست تولزکد پرش به بالای صفحه وب
    از ما حمایت کنید
    ابزار و قالب وبلاگبیست تولز

    گوگل پلاس

    لوگوی دوستان